foz

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

En helg med drag

Av Foz - 30 augusti 2010 11:04

I helgen åkte jag, matte och storknodden till Mjölby för att deltaga på Siberian Husky dagarna. Vi kom fram på fredag eftermiddag och redan när vi var framme såg jag snygga husky brudar. Verkade vara ett trevligt ställe :-)

På kvällen skulle alla grilla och lära känna varandra. Jag tyckte att det blev lite för mycket med alla människor och hundar så jag kunde liksom inte riktigt sitta still. Matte ville gärna grilla korv så jag hamnade i bilen   

Efter att matte och storknodden grillat klart skulle vi sätta upp tältet. Att sova i tält var inte något som jag hade varit med och förhandlat fram. Hur kul är det?

Det var ju inte varmt i tältet men det var inget för mig. Jag smed ut och storknodden fångade tyvärr mig i svansen. Matte bestämde att jag skulle få sova i bilen. Jaha, tänkte jag men jag vill inte sova själv i bilen. Jag ylade och ylade tills matte förstod och jag ville ha sällskap. Matte och storknodden tog sina sovsäckar och lade sig i bilen vilket var ett ganska smart drag eftersom det regnade ganska mycket den natten.


   

På lördagen var det dags för matte att gå gröna kortet kursen. För att jag och matte ska få tävla i drag så måste matte ha gått den kursen. Kursen pågick under hela helgen. Även om matte gick kursen så han hon med att gå lite andra kurser med mig. Vi gick dragkurs, tävlingslydnad och agillity. Jag tycker agillity är väldigt roligt för där händer det liksom saker hela tiden. Även om jag blir tokspeedad ibland så är det roligt.

Lydnad är helt ok. Problemet är bara att jag måste sitta still. Jag vill jobba och aktiveras hela tiden. Matte tycker att jag måste träna på att sitta still och kunna ta det lugnt. Tycker inte jag!


   En massa linor och selar!


  


  


Jag och matte fick prova på att köra kickbike. Jag tog i allt vad jag kunde och körde järnet tills jag såg en liten liten vovve (annan ras) som skulle kaxa sig. Den lilla vovven sa en massa som saker som jag inte gillade och det blev lite bråk. Som tur var hann matte dra lös mig. Jag vet, det var dumt. Man ska inte ge sig på hundar som är såå små. Så dumt.

Sedan fortsatte vi färden och i skogen såg jag en massa andra huskys som jag ville hälsa på. Matte gillade inte detta kan jag säga. 

Tillslut kom vi tillbaka och matte fick pusta ut. 

Lite senare hände det något hemskt. Storknodden lyckades låsa in mig och bilnycklarna i bilen. Tur att det inte var varmt ute!

Jag hade dödsångest ett tag och fattade inte vad jag hade gjort för att förtjäna detta. Matte fick lite smått panik men det fanns många vänliga själar som ville hjälpa till. Tyvärr lyckades vi inte och matte fick ringa till Falck. Kan säga att matte blev 1100kr fattigare. Så kan det gå.


  

Ute i friheten igen.


Matte skulle egentligen och sprungit en cani-cross träningstävling med mig, men eftersom jag var inlåst så blev det inget med det. Vi tog en egen runda lite senare på kvällen.

Dagarna gick väldigt fort men nu är vi iallafall tävlingsklara. När vi börjar tävla återstår att se eftersom matte tycker att vi behöver träna en hel del.

Det var en jätterolig helg och vi träffade en massa goa människor och hundar. Vi kommer självklart att åka dit nästa år igen.


   Mina grannar


  

En släde på barmark

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Foz - 14 juli 2012 13:51

Tja! Jag har varit uppe i norrland igen.Jag fick ligga i baksätet och sova hela vägen upp.Matte,Husse,Storknodden,lillknodden och storknoddens kompis åkte också med upp.Jag fick springa på ön och äta sork.När vi kom dit var det en massa stora fågla...

Av Foz - 16 juni 2012 14:22

Tjena!Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen.Småttingarna har fått sommarlov och vi kommer ha en massa kul nu i sommar sa matte och husse.Vi kanske ska åka upp till norrland där Baily och Nesly bor.Då får jag några kompisar att vara med iallafal...

Av Foz - 17 maj 2012 20:08

Det gick sådär med middagen hemma hos Maya..Jag fick vänta på baksidan och det regnade på mig hela tiden.Jag fick inte träffa Maya innan maten var klar.De serverade oss köttbullar,korv,godis,skinka,ost och hundmat..De hade tänkt sig att vi skulle var...

Av Foz - 15 maj 2012 08:39


Idag fyller maya år.Grattis sötis   Jag har en bra present till maya,vi ska äta middag imorgon och gå på promenad.     ...

Av Foz - 8 maj 2012 17:49

 Jag och Maya var ute idag . Hennes matte och min matte tog med sina kameror och började ta kort på oss.Sen fick vi lite godis.Jag förstår inte riktigt varför vi fick det..?Men ja fick iallafall var med Maya!Här är några kort på oss        ...

Presentation


Hej!Det är jag som är Foz.Jag är en Sibirien huskey kille som älskar att busa,springa och äta.Min flickvän hittar du på www.mayaaa.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Andra Husky Bloggar

Länkar

Draghundsport

Produkter

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Övrigt

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Jag gillar den!
 Helt okej
 Jag gillar den inte så mycket

Ovido - Quiz & Flashcards