foz

Alla inlägg under september 2010

Av Foz - 14 september 2010 22:20

Idag fick jag följa med på fotbollsmatch. Lillknodden skulle spela mot ett lag som heter GAIS. Konstigt namn på ett lag tycker jag. Även om jag inte är så fotbollsintresserad så fick jag följa med och stötta honom. 


  

I bakgrunden står lillknodden i målet


Lillknodden var på g hela tiden. Han lyckades till och med fastna med foten i nätet så hans tränare fick komma och ta loss honom. Matte skrattade eftersom spelet då var på andra planhalvan. Han hade liksom hoppas runt i målet och bara fastnat. Matchen vann dom med 6-3. Mycket bra jobbat. 


Av Foz - 5 september 2010 22:06

Matte satt och kollade på lite kort nyss. Plötsligt började hon att asflabba. Jag blev lite nyfiken och kollade vad hon asflabbade åt. Det var tydligen åt mig! Snällt!!!

Matte hade tagit ett kort på mig när jag satt och kollade på tv i godan ro. Problemet var bara att hon hade lyckats knäppa kortet i en konstig vinkel. JAG SER JÄTTEFET UT! Kolla själv, så här fet är då verkligen inte jag. Undra varför matte inte lägger ut några bilder på sig själv?


  

Snyggt!


Igår blev jag lite extra ompysslad. Jag älskar att bli ompysslad, så är det bara. Storknodden bäddade ner mig och jag mös en liten stund iallafall. Sedan blev det lite väl varmt.


  


Idag var jag, matte och storknodden i stora staden. Storknodden skulle medverka i någon sorts musikvideo. Lite kul tycker jag och det tyckte storknodden med även om hon bråkade med matte och husse i en timme innan vi skulle åka. Anledningen till bråket var tydligen hennes kläder. Bestämd liten dam det där. Hon ville inte alls ha de kläder som matte ville att hon skulle ha. Suck..tur man slipper klädproblem.

Tillslut blev dom någorlunda vänner och vi åkte iväg. Det var lite trevligt i staden. En massa nya dofter och vovvar. 

När vi lämnat storknodden åkte vi till min favorit affär. Direkt när vi kom in hamnade jag på hundvågen. 30 vackra kilo blev det. Jag är en stor (inte fet) husky :-)

Matte köpte mat och jag smet till mig ett grisöra som matte fick betala. Mycket gott. Matte sade att jag inte får snatta i butiken. Lika bra att lyda matte innnan hon blir konstapel.

Nä, nu är det slapp på soffan som gäller. Vi har varit ute på en lång kvällspromenad och det var riktigt skönt.

Ska gå upp och kolla lillknodden först. Det verkar som han börjar få feber stackarn. Imorgon är det kanske jag som får pyssla om honom.

Av Foz - 4 september 2010 15:06

Idag är det lördag och fint väder ute, väldigt skönt :-)

Matte och jag åkte till rastgården för att leka lite. När vi kom fram var det en söt liten tik som var där och sprang. Hon hette Sessan och var väldigt trevlig. Vi lekte en massa och matte och Sessans husse pratade lite "hundsnack" såklart.

När vi lekt en stund kom en lite kille på 7 månader som Drutten. Drutten lekte med oss, men Drutten fattade nog inte att jag var en kille. Han försökte göra hemska saker mot mig. Fy, så förnedrad jag blev. Jag har inga fördomar, men det kändes inte helt rätt om man säger så. Jag gillar ju tikar!

Han får gilla vem han vill :-)

Druttens matte sade att han ska kastreras. Stackarn, jag vet vad han ska genomlida. 

Annars är allt bra och vi väntar på kallare väder så att vi kan dra igång på riktigt med träningen. 

Ha de gött!


//Foz

Av Foz - 2 september 2010 13:25

  

Av Foz - 2 september 2010 12:52

  

Av Foz - 1 september 2010 18:20

Matte tycker att jag måste aktivera min hjärna mera. Fattar inte det. Jag som ständigt aktiverar min hjärna. Jag funderar ju på en massa saker. Hur jag ska få uppmärksamhet, godis, kärlek, mat, samt hur jag ska lyckas sno toaborsten på bästa sätt. Tycker att min hjärna har fullt upp mest hela tiden.

Iallafall så har matte köpt en slags flaska med ett snöre. I flaskan ligger det godisar och jag måste dra ut snöret och på något klurigt sätt få ut godisen. Tror att jag kommer att lösa detta problem ganska snabbt. Jag är ju en smart huskey!


  


  


  

Presentation


Hej!Det är jag som är Foz.Jag är en Sibirien huskey kille som älskar att busa,springa och äta.Min flickvän hittar du på www.mayaaa.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Andra Husky Bloggar

Länkar

Draghundsport

Produkter

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Övrigt

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Jag gillar den!
 Helt okej
 Jag gillar den inte så mycket

Ovido - Quiz & Flashcards