foz

Alla inlägg under maj 2010

Av Foz - 30 maj 2010 20:02

Idag hände något fruktansvärt. Jag, matte och storknodden var på en skogspromenad. Allt började så bra. Jag fick nosa och strosa och sedan fick jag bada. Sedan hände det hemska.

Jag skulle nosa i gräset och lyckades tydligen komma för nära ett elstängsel som var uppsatt för fåren. Allt blev svart!!! Jag var ju blöt i pälsen också...fyyy vad otäckt det var. Jag ylade högt och grät hos matte, hemska stängsel...dumma stängsel. Jag gick tätt intill matte hela vägen tillbaka till bilen.

Matte tycker såå synd om mig och det tycker jag alla ska göra.

Nu ska jag sova 

Av Foz - 28 maj 2010 21:55

Tja!

Foz här!

Måste bara tala om att jag har fått en kompis. Hon är en snygg brud med skinn på nosen. Idag träffades vi och lekte och det gick jättebra. Vi blev kompisar direkt. Den snygga bruden heter Kira och är en blandning av schäfer och gråhund. Jag fick inte röra hennes gropar eller pinnar, men annars var hon hur snäll som helst. Vi sprang och lekte och vi blev väldigt trötta båda två. Kiras matte var väldigt snäll och bjöd mig på godis och det tackar jag ju liksom inte nej till ;-)

Efter våran lekstund gick vi till affären tillsammans och handlade lite fredagsmys. Jag kan ju inte påstå att jag fick så mycket fredagsmys, förutom med Kira då :-)

Inatt höll jag hela familjen vaken. Taskigt va? Nja, dom fattar nog inte att jag fortfarande känner av löpande tikar och jag blir ju såå sugen. Jag ylade och krafsade på dörren. Ville liksom ut till den där bruden som luktade så gott i nosen. Matte hoppas att detta ska bli bättre snart, det hoppas inte jag.


Här är en bild på min kompis Kira som jag har lånat av hennes husse.

  

Av Foz - 20 maj 2010 22:08

Matte hittade en film på youtube. 




Av Foz - 20 maj 2010 13:17

Igår fick jag göra mitt slutprov. Det gick väl helt ok, lite svårt eftersom det fanns såå många goda dofter överallt. Fick gå en slalombana, gå i tunnel, titta fint i mattet ögon, gå på olika material och så träffa fågelskrämman också. Fågelskrämman nosade jag bara på. Fattar inte vad som ska vara så läskigt med den? Jag fick mitt diplom och husse säger att jag nu är diplomerad hund, vad det nu betyder?


   Full fart mot fågelskrämman!


Det är inte många som har anmält sig till min tävling. Passa på nu!

Av Foz - 18 maj 2010 21:39

Matte verkar lite trött idag. Jag tror hon har sovit lite för lite samt att hon har fullt upp hela tiden. Matte längtar till sommaren, då ska vi njuta och ha det bra. Jag hörde att vi ska åka till Öland i sommar. Jag ska tydligen följa med till det där stället. Kanske finns det snygga brudar på öland, vem vet? 

Om man som matte och husse undrar lite om att semestra med sin vovve kan man titta in på sidan http://www.hundsemester.se/content.php. Lite bra tips finns det där.

I morgon ska vi på hundkurs. Det är avslutning och jag väntar mig pompa och ståt efter min examen. Jag kanske inte blev klassetta, men jag tog mig i genom hela kursen. Heja mej!


  

Av Foz - 17 maj 2010 13:31

  

Vill du vinna ett storpack med DentaStix 

Det är lätt att vinna!


Gör så här..

Skriv en kommentar i detta inlägg om varför du vill vinna. Tipsa minst en person om denna tävling på någons hemsida, blogg, facebook eller annan sida. I ditt inlägg länkar du till sidan där du har tipsat om tävlingen så jag kan se. Tävlingen pågår tills den 23/5-10.

Vinnaren lottas och paketet skickas hem till vinnaren.

OBS: DentaStixen är för hundar 10+kg


Lycka till!

//FOZ

Av Foz - 16 maj 2010 17:02

Ibland blir jag så sur på matte. Hon glömde att lägga min mat på upptining igår. Jag vill bara ha mitt Nordic special+. Gott kött och inte tråkigt torrfoder. I ren protest slängde jag matskålen och torrfodret i hallen. Där kan det ligga tills min riktiga mat kommer. Så det så!


     


Tillägg 22:20

Jag vill bara tillägga att jag snodde två nordic burgare som matte hade gömt i gotteväskan. Jag tycker att hon får skylla sig själv faktiskt. Jag fick vara utan min mat samt att hon inte fattade att hon inte kan ställa gotteväskan i hallen när hon vet att jag vet! Det är hennes fel. 

Presentation


Hej!Det är jag som är Foz.Jag är en Sibirien huskey kille som älskar att busa,springa och äta.Min flickvän hittar du på www.mayaaa.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Andra Husky Bloggar

Länkar

Draghundsport

Produkter

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Övrigt

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Jag gillar den!
 Helt okej
 Jag gillar den inte så mycket

Ovido - Quiz & Flashcards