foz

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Slut på ledigheten

Av Foz - 6 augusti 2010 15:33

Vilken sommar jag har haft. Har nog varit runt i hela Sverige. Jag har fått se otroligt mycket men nu är jag ganska mättad. Helt enkelt skönt att vara hemma igen.

Vi har varit på Öland en vecka. Jag, matte, husse och småknoddarna. Vi hyrde en lägenhet några mil söder om bron. Mycket trevligt ställe må jag säga.

Småknoddarna ville åka till djurparken. Jag fick följa med eftersom alla snälla hundar var välkomna in. Tyvärr fick jag ha nosgrimman på mig hela tiden men matte tycker det är lugnast så när vi är bland hundar och folk. Det värsta på djurparken var hyenorna. Vilka hemska djur! Jag vägrade att gå förbi dom. Jag blev så rädd att jag nästan skakade när jag kände deras lukt. Fyy..  Vi fick gå en liten omväg för att slippa dessa hemska djur. Annars så var de flesta djur ganska roliga att titta på. Personalen hade satt upp hundbarer så vi hundar kunde dricka när vi var törstiga, mycket bra tycker jag.

Mitt roligaste minne från Öland var nog när jag lyckades dra sönder mitt halsband på hundcampingen. Tjoohooo...jag sprang helt lös och drog iväg till hundbadet med matte och husse i hälarna. Tyvärr fick en tvåbenting tag i mig i badet och matte kunde på något konstigt sätt koppla mig igen. Inget roligt får man ha :-(

På hundcampingen fanns en agilitybana som matte och jag provade. Matte tyckte jag var jätteduktigt och det var ganska roligt faktiskt. Det ska vi nog göra igen.

Vi åkte ganska mycket bil under veckan. Vi fick se hela Öland och husse ville pröva att fiska på ALLA ställen. Någon fisk fick han dock inte stackarn.

Mitt hemskaste minne från semestern var nog när matte klämde min svans i bagageluckan. Åååå..vad ont det gjorde. Jag grät och hoppade upp i mattes famn. Hon fick såå dåligt samvete. Det borde hon ha tycker jag. Svansen gick inte av men den var öm ett bra tag. Stackars mig.


  

Lillknodden i Långe Jan. Jag fick inte följa med upp.


  


  

En glad husse när vi var på Källa glassgård. Jag fick en egen glass med hundkex. Mycket gott!


   Storknodden vid Borgholms slott.


  

Här vill jag ha lite kärlek!


  

Lillknodden vid Borgholms slott

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Foz - 14 juli 2012 13:51

Tja! Jag har varit uppe i norrland igen.Jag fick ligga i baksätet och sova hela vägen upp.Matte,Husse,Storknodden,lillknodden och storknoddens kompis åkte också med upp.Jag fick springa på ön och äta sork.När vi kom dit var det en massa stora fågla...

Av Foz - 16 juni 2012 14:22

Tjena!Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen.Småttingarna har fått sommarlov och vi kommer ha en massa kul nu i sommar sa matte och husse.Vi kanske ska åka upp till norrland där Baily och Nesly bor.Då får jag några kompisar att vara med iallafal...

Av Foz - 17 maj 2012 20:08

Det gick sådär med middagen hemma hos Maya..Jag fick vänta på baksidan och det regnade på mig hela tiden.Jag fick inte träffa Maya innan maten var klar.De serverade oss köttbullar,korv,godis,skinka,ost och hundmat..De hade tänkt sig att vi skulle var...

Av Foz - 15 maj 2012 08:39


Idag fyller maya år.Grattis sötis   Jag har en bra present till maya,vi ska äta middag imorgon och gå på promenad.     ...

Av Foz - 8 maj 2012 17:49

 Jag och Maya var ute idag . Hennes matte och min matte tog med sina kameror och började ta kort på oss.Sen fick vi lite godis.Jag förstår inte riktigt varför vi fick det..?Men ja fick iallafall var med Maya!Här är några kort på oss        ...

Presentation


Hej!Det är jag som är Foz.Jag är en Sibirien huskey kille som älskar att busa,springa och äta.Min flickvän hittar du på www.mayaaa.bloggplatsen.se

Gästbok

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Andra Husky Bloggar

Länkar

Draghundsport

Produkter

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Övrigt

Omröstning

Vad tycker du om min blogg?
 Jag gillar den!
 Helt okej
 Jag gillar den inte så mycket

Ovido - Quiz & Flashcards